Clan Butterflies Hunters

Call Of Duty 4, Call of Duty 2, Counter Strike, Day of Defeat, Titan Quest a mnoho dalších

Titan Quest

Titan Quest je akční RPG, vydáno 26.6.2006 týmem Iron Lore Enertainment. Tato hra má dle mého názoru ambice na pokoření veleslavného Diabla. Proto se na tuto hru podívám detailněji, vyzdvihnu její silné stránky (je jich hodně), ale také odhalím její „mouchy“ (těch je taky dost).
            Děj hry je zasazen do mytologického Řecka a Egypta.  Na začátku hry si můžete bohužel vybrat pouze ženu nebo muže. Své postavičce můžete přiřadit barvu tuniky, čímž vizuální úprava postavičky končí. Je škoda, že nelze upravit alespoň délku vlasů u ženy nebo vousy u muže. Rozdíl v atributech postav také není. Tím pádem si vyberete pouze podle toho, jestli chcete po celou hru okukovat ladné ženské křivky nebo vypracované tělo muže. Objevíte se kdesi v Řecku a zpočátku máte za úkol jednoduché věci jako např. zachránit koně či osvobodit člověka obklíčeného příšerami. Jste v roli hrdiny, který má za úkol řádění příšer zastavit a zachránit tak bezmocné obyvatele tehdejšího světa. Jak postupem času ale zjistíte, nejedná se jen o příšery.. Kdesi daleko od Vás se v podzemí ukrývá bůh podzemí Hádes, který shromažďuje duše nebohých obětí a tyto mu dodávají na síle. Jak už Vám jistě došlo, Vaším úkolem je zbavit svět tohoto neřáda a všech jeho pomocníků. Háda oslabíte vysvobozením duší a pak se již vrhnete na samotného Boha podsvětí..
             K samotnému hraní: První, co vás na hře ohromí je grafika plně ve 3D. Propracovaná do nejmenšího detailu. Každý předmět vrhá stín podle slunce na obloze, či případného umělého osvětlení a v podstatě vše je animované. Stromy se pohybují ve větru, jdete-li vyšší trávou, příp. v trávě skolíte protivníka, hýbe se podle fyzikálních zákonů, ptáci létají a voda se vlní, či reaguje na vaši chůzi v mělčinách. Po této stránce není hře co vytknout. Jediným „slabým“ místem v grafice jsou tzv. hluchá místa. Místa mezi jednotlivými texturami, které na sebe úplně „nedoléhají“. Tato místa nejsou na první pohled při hraní příliž viditelná, avšak v těchto místech, se z velké části ztrácí výkon Grafické karty a hra se na slabších PC seká. Tento nedostatek však napravují patche.
              Jako u „běžných“ RPG her i zde máte svůj inventář, který se po dosažení určitých úrovní postavy postupně zvětšuje. K uložení věcí, které se Vám líbí, peněz nebo sbírkových věcí můžete použít i truhly, které jsou k nalezení v jednotlivých městech, kterými procházíte.
               Autoři před vydáním hry slibovali, že Titan Quest bude první hrou, kde ze zabitého protivníka vypadne pouze to, co by mohl opravdu nést. Nestane se Vám tak, že např. z vrány vypadne dvoumetrová kouzelná tyč a podobně. Toto se autorům opravdu povedlo. Hlavním lákadlem této hry ovšem je fyzika. Zabijete-li totiž příšerku nebo bojovníka na kopci nebo na schodech, záleží na váze mrtvoly a sklonu schodů či kopce, a je možné, že se skutálí dolů. Taktéž jste-li o hodně silnější než protivník a tento má malou hmotnost (např. kostry), můžete je „rozhazovat“ po stromech, budovách apod. Naleznete-li truhlu nebo skrýš s věcmi na kopci a otevřete ji.. rozkutálí se předměty po okolí..               Shrneme-li Titan Questa.. máme zde hru, která je v mnoha věcech jiná než její předchůdci, má silný příběh, skvělou grafiku, precizní detaily, SILNÝ multiplayer, ovšem její linearita jí na celkovém hodnocení dosti ubírá. Za zkoušku však rozhodně stojí.

Za recenzi děkujeme Space Jam

Titan Quest obrázek

TT1.JPG